تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد
\

تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد

  • Instagram
تا انتها حضور...

سلام

بعضی از حرفها را نباید هرگز بگویی
به خاطر بغضی که در گلو داری
یا به خاطر بغضی که از شنیدن
حرفهای تو در گلو شکل می گیرد
اما اینها دلیل نمی شود که نگویی
" من" با "نوشتن" فریاد خواهم زد...
پس " تو" گوش نوشتاریت را تقویت کن
تا فریادهایم را بشنوی...

"زمزمه" هایت را دوست دارم
درست است که گوش سنگینی دارم
اما " زمزمه" هایت را با گوش جان می شنوم
شاید بپذیرم و شاید ...

اما به "تو" قول می دهم که
خوب بشنوم...

م.ع.ر.ط
Mart.emba@gmail.com

پیوندها

آخرین مطالب

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۵
دانشجوی کلاس اول دبستان

دریافت

۲۸ نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

وَر باد نَدِه اِقَّدَه این زُلفِ چُلُفتَه 
بِیزار که وَر بَشنِ مُلِت یَخیده شُلُفتَه 
این بی پَیری را که رَقیبوم شده اِمشو
زَنجیل مِزَنَم اِقَّه تو فَرقِش که پَسُفتَه


هیشکه را نَمِلَّم که گَلِت بَن شَه عزیزوم 
هر چی دِیَه از هر که شِنُفتی گَفِ مُفتَه 
جیرجیر مُکُنَه پیش تو مِثِّ بَچَه تِرناسک 
اونوَخ تو خیالِت مِرَسَه خیلی کُلُفته؟


دِیشو که مَحَلِشّ نَمِذاشتی تو خَشوم شد
فهمید که بِساطِت دَر و بَس دارهَو چُفتَه 
این شَملَقِ شَخ شُل خودِشا مَسقَرَه کِردَه 
سِف باش تا بِفهمه کی زیر جُف پاشا رُوفتَه


اِمرو دِیَه اوَبُردَه دُرُس بَرگاهِ شعرا
شعرش بیدون هر جا که فقط قافیه جُفتَه 
جُف کِردنِ شعر مُد شده هر چند "جلالی"
هیشکه دِیَه مِثِّ تو اِیَچوّنی نگفته



شاعر:دکتر عبدالحسین جلالیان متخلص به جلالی

منبع : "یزد لهجه"

۱۱ نجوا موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

سلام

وقتی کسی را دیدی که غم داره و هیچی نمیگه

لازم نیست بشینی کنارش

و شروع کنی به

نصیحت

عتاب کردن

راه کار دادن

روایت و حدیث گفتن

و ....

این آدم غمگین لب هایش به هم دوخته شده

اگر خواسته باشه حرفی بزنه

باید درد بکشه

باید لب هایش را..

پس دلیل زجر کشیدن نشو

سعی کن زیب دهانت را بکشی و ...

و به بغض ها و اشک هایش با دقت گوش کنی ..

 

پ.ن : برای افراد نگرانِ کارنابلد ( اول هم خودم)

۱۸ نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۸
دانشجوی کلاس اول دبستان
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۶
دانشجوی کلاس اول دبستان

سلام

1- لطفا بفرمایید " چگونه گرگ شویم !!!"(کلیک نمایید)

2- متن هاو لینک های مطرح شده در لینک فوق را با دقت بخوانید.

3- برای هر قسمت اولین کلمه و یا جمله ای که به ذهنتون می رسه را در دایره مربوطه یادداشت نمایید.

4- وقتی همه ی مطالب را خوندید و هفده دایره را پر کردید، این کلمات و جملات را کنار هم بگذارید و جمله ی یک خطی ای بنویسید.

5- ممنون می شوم که اون هفده جمله و اون یک خط جمع بندی را برایم ارسال نمایید.




«باشد تا رستگار شویم»

پ.ن : عیدتون هم مبارک.

پ.ن 2: دوستانی که یادشون رفته بود الآن وقتشه :)

۱۵ نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۵
دانشجوی کلاس اول دبستان
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۸ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

می خوای تمرکز کنی

از یک تا صد و هفتاد و پنج را با دقت بشمار

سعی کن هر عدد را در یک ثانیه بشماری

یعنی مجموعا صد و هفتاد و پنج ثانیه

یعنی حدودا سه دقیقه

یه سوال:

" کی می تونه سه دقیقه سرش را زیر آب نگه دارد؟"

یه سوال دیگه :

" کی می تونه سرش را سه دقیقه زیر خاک نگه داره؟"

 

۱۴ نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

شش تمرین ساده
(به بهانه فرهنگ - سید مهدی سیدی)
این مطلب در روزنامه همشهری منتشر شده است.

بارها شنیده اید که باید در برابر رسانه توانایی های لازم را داشته باشید. این توانایی ها نیاز به تمرین دارد تا هروقت در برابر رسانه های تصویری و یا در برابر شبکه های اینترنتی و موبایلی قرار گرفتید، بتوانید با طرح سؤالات ساده خود را در برابر خطرات رسانه ایمن کنید. چند بار این سؤالات را بخوانید و برای چند روز آن را در برابر رسانه ها تمرین کنید:

1- آیا من بیشتر از حد نیاز از رسانه استفاده نمی کنم؟ این سؤال مدام باید در ذهن ما سوسو بزند. به این قسمت می گوییم رژیم مصرف رسانه. درست مثل رژیم غذایی که برای شام و ناهار اندازه معینی تعیین می کنیم و تجاوز از آن را خطرناک می دانیم. 

2- آیا نسبت به رسانه شرطی نشده ام؟ خیلی وقت ها در برابر رسانه دچار انفعال و تکرار شده ایم. عادت کرده ایم که هرچه او می گوید بدون هیچ تفکر و تأملی بپذیریم و حتی برای لحظه ای جرأت شک کردن به خود راه ندهیم. 

3- این فیلم یا متن برای چه تولید شده؟ این سؤال باعث می شود به پشت پرده تولید برنامه ها فکر کنیم. چرا کارگردان این فیلم را ساخته؟ چرا چنین پیام طنزی در وایبر و واتس آپ تولید شده؟ چرا چنین تیتری بر صفحه اول روزنامه حک شده؟

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/12/3/279984_257.jpg


4- آیا این خبر، همه واقعیت را به من می گوید؟ این مهارت به ما کمک می کند در برابر کادرسازی های رسانه ای مقاومت کنیم. خیلی وقت ها در رسانه ها حرفهای خاص درشت می شود و یا صرفاً بخشی از آن برجسته سازی می شود. عملاً دور موضوع کادری کشیده می شود که بقیه آن دیده نشود.

5- آیا من در برابر این برنامه احساسی شده ام؟ خیلی وقت ها آنچنان هنرمندانه از تکنیک های رسانه ای و تصویری استفاده می شود که ما درگیر احساسات مثبت و یا منفی شویم و دیگر نتوانیم با موضوع عاقلانه برخورد کنیم. این اتفاق بارها و بارها موقع تماشای سریال ها و یا خواندن پیام های طنز برایمان رخ داده.

6- آیا همسویی رسانه ها مشکوک نیست؟ خیلی وقت ها به ناگاه چند رسانه به صورت هماهنگ به موضوعی می پردازند و جوری وانمود می کنند که انگار هرکس غیر از این مدل فکر کند آدم احمقی است. اینگونه است که عاقلانه فکر کردن ما را منزوی می کنند. 

تمرین این سؤالات برای مخاطبان راهگشا خواهد بود.

۴ نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

۷ نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجوی کلاس اول دبستان